Известие

Collapse
No announcement yet.

Вихрови клапи 1.9 JTDm варианти

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Те и моите бяха спрени и лостчето откачено и фиксирани в отворено положение. Моите са минали през мотора, като единствения проблем от тях е че са повредили леко топлата перка на турбото,и от тогава се разсвири при развъртане, но извадих късмет че не удари клапани или подби бутало.

    Comment


    • #47
      Точно това ме интересуваше,дали има опастност след като не работят вече дали може да стане беля.Мерси.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #48
        При мен всичките клапи се бяха счупили и паднали някога, някъде си по веригата. Следващият момент който неминуемо идва е , че оста на някоя клапа спира да се върти в някакво положение и колата влиза в авариен режим , както беше при мен. Това е задължителен разход по тоя кола, но не се обяснява на хората както трябва при първоначална смяна на ремъци, ролки.




        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
        Тъпото е,че е обслужена и всичко е сменено скоро.
        На мен ми е ясно,че трябва ,а и е по-добре да се махнат въпросните клапи,но след като не работят,как биха се счупили?Преди 4000км са боднали нов DPF и са изчистили EGR-а,нов алтернатор,нова хидр.рейка...не са пестени пари.
        ALfa Romeo 166-2.4 JTD 99

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от athilaaaaa Покажи съобщение
          При мен всичките клапи се бяха счупили и паднали някога, някъде си по веригата. Следващият момент който неминуемо идва е , че оста на някоя клапа спира да се върти в някакво положение и колата влиза в авариен режим , както беше при мен. Това е задължителен разход по тоя кола, но не се обяснява на хората както трябва при първоначална смяна на ремъци, ролки.
          При мене нищо не се върти и движи.Лоста е застопорен,клапите не работят,връзка между моторчето и лоста няма.Дали върти във въздуха или нещо друго не знам,колата не е в авариен режим.Затова питах "как би се счупило нещо ,което не работи".....но явно е възможно,щом вече се е случвало...при колегата отгоре.
          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

          Comment


          • #50
            Представяш ли си някой преди теб вече да ги е изкормил
            AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
            Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
            sigpic

            Comment


            • #51
              То би трябвало да се вижда отгоре ако ги няма. Самото "лостче" което ги движи се държи именно за клапите. Щом лоста е там, то и клапите са отдолу в колектора. Аз мислих по въпроса с вадене на място без разглобяване, принципно е възможно защото излизат нагоре, стига да имаш сила и място да ги изскубиш. Въпроса веднага който следва е как ще се затапят отворите. Някой ползват тапи за блок, което също е възможно на място. При мен обаче съборихме мотора с кутията заради смяна на съединител + маховик и ми беше по-лесно да подготвя другия си колектор през това време (защото имам още един мотор 2.4/20V на части) на стругар който направи тапи с резби + лепило и стана муцка, та така нещата станаха бързо без много умуване и гимнастики.
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #52
                Моята май е с тапи.В протокола от обслужването са изписани и 5бр. тапи, които предполагам, че са били за там?
                Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
                  Представяш ли си някой преди теб вече да ги е изкормил
                  Бе там са си ..но се надявам,както са застопорени и неработещи,да са се запекли от сажди и да са се зациментирали и да не изпаднат следващите няколко хиляди км. Щом е сухо и чисто около тях,значи за момента няма страшно...не че съм напълно спокоен де
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #54
                    Гледам, че вече се продават и колектори без вихрови клапи, отворите са заварени.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #55
                      Това към колегата Mirchozo

                      Осите на клапите излизат нагоре чак след като си развил самите пеперудки, ако издърпаш осите и по някаква причина успееш пластмасовите клапи къде ще паднат според теб освен вътре в мотора? Клапите излизат само напред към отворите на колектора към главата.

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от pi4_s_bravo Покажи съобщение
                        Това към колегата Mirchozo

                        Осите на клапите излизат нагоре чак след като си развил самите пеперудки, ако издърпаш осите и по някаква причина успееш пластмасовите клапи къде ще паднат според теб освен вътре в мотора? Клапите излизат само напред към отворите на колектора към главата.
                        Не е баш тъй ама, аз лично ги извадих през дупките заедно с пласмасовите им втулки които са и държачите им за самия колектор.Колектора не беше на мотора както казах, но не съм ги вадил през отворите на колектора откъм мотора. Имам колектор със здрави клапи и мога да го снимам и покажа как се вадят, макар че предпочитам да не го правя по простата причина че искам да си стои така за момента защото са си здрави и в прилично здраве. Говоря за алуминиев колектор на 2.4/20V
                        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                        Горе главата, нищо че е празна...

                        Comment


                        • #57
                          При 1.9 алуминиевия колектор няма такъв начин за вадене. На свален колектор се развива 2-те болтчета на всяка клапа ,тя пада напред през отвора към главата и чак тогава се вади нагоре оста на клапата. 3 такива колектора имам, един сложих на Кромата, втория е в раздел продава , и още един имам който не е заварен все още. При положение че отвора за оста е да кажем условно 10мм, няма как от там да мине клапата широка поне 20мм. Ако някой държи мога и да измеря точните отвори и размери за да не се заблуждават хората и да вземат да пробват.

                          Comment


                          • #58
                            Ето при мен как са. Моите ги изкормих с 2 прави отвертки. Излизат заедно с пласмасовата втулка между клапата и колектора, на която си има О-пръстенчета и едни тънки тенекийки срещу самоизваждане. Явно са няколко вида колектори. Мъри навремето беше писал че са 3 вида, може би оттам идва неразбирателството, както и да е.
                            Attached Files
                            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                            Горе главата, нищо че е празна...

                            Comment


                            • #59
                              При теб основата на клапата е доста по-голяма , може би затова излизат. При 1.9 както казах разликата е двойна и няма как да мине по тоя начин с дърпане нагоре. Няколко пъти срещам колектор за 1.9 но от две части, като повечето е пластмаса и самите клапи отгоре не се виждат а май са отдолу, него обаче не го намирам никъде като нова резервна част, само оня алуминиевия се предлага.

                              Comment


                              • #60
                                Гледам тук са се навъдили доста специалисти, ще добавя само, че колекторите се делят на 2 вида, пластмасов и алуминиев. Алуминиевите колекто през годините са 3 вида. Пластмасовия е един модел. Това за 1.9 мотора
                                При 2.4 пластмасов колектор така и не се слага. Там са 3-те вида през различните години, все алуминиеви.
                                Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                                Comment

                                Working...
                                X